facebook pixel

IRS kondigt pensioenbeperkingen voor 2018 aan; 401 (k) Bijdragelimiet wordt verhoogd tot $ 18,500 voor 2018

GRATIS CONSULTATIE
Onze belastingexperts nemen contact met u op.

Zoals gebruikelijk in deze tijd van het jaar, adviseert de IRS de belastingbeoefenaar, de gemeenschap en de belastingbetalers over de aanstaande beperkingen van het pensioenplan voor 8 met betrekking tot ORC Sec 2018(k) en de NPO overeenkomstige 401(b), traditionele en ROTH IRA's, Cat-up's en toegezegde bijdrageregelingen.

De Internal Revenue Service heeft aanpassingen in de kosten van levensonderhoud aangekondigd die van invloed zijn op dollarbeperkingen voor pensioenregelingen en andere pensioengerelateerde items voor belastingjaar 2018. De IRS heeft vandaag technische richtlijnen uitgegeven waarin deze items worden beschreven in Notice 2017-64.

Hoogtepunten van wijzigingen in het pensioenplan voor 2018

De contributielimiet voor werknemers die deelnemen aan 401 (k), 403 (b), de meeste 457 plannen en het Thrift Savings Plan van de federale overheid wordt verhoogd van $ 18,000 naar $ 18,500.

De inkomensbereiken om te bepalen of u in aanmerking komt om aftrekbare bijdragen te doen aan traditionele individuele pensioenregelingen (IRA's), om bij te dragen aan Roth IRA's en om het spaartegoed te claimen, zijn allemaal gestegen voor 2018.

Belastingplichtigen kunnen bijdragen aan een traditionele IRA aftrekken als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen. Als de belastingplichtige of diens partner gedurende het jaar was aangesloten bij een pensioenregeling via de werkgever, kan de aftrek worden verlaagd of afgebouwd totdat deze volledig vervalt, afhankelijk van de aangiftepositie en het inkomen. (Als noch de belastingplichtige noch diens partner was aangesloten bij een pensioenregeling via de werkgever, zijn de afbouwregelingen voor de aftrek niet van toepassing.) Hieronder vindt u de afbouwtrajecten voor 2018:

  • Voor individuele belastingbetalers die onder een pensioenplan op de werkplek vallen, is het uitfaseringsbereik $ 63,000 tot $ 73,000, een stijging van $ 62,000 tot $ 72,000.
  • Voor gehuwde paren die gezamenlijk een aanvraag indienen, waarbij de echtgenoot die de IRA-bijdrage levert, wordt gedekt door een pensioenplan op de werkplek, is het uitfaseringsbereik $ 101,000 tot $ 121,000, een stijging van $ 99,000 tot $ 119,000.
  • Voor een IRA-bijdrager die niet gedekt is door een pensioenplan op de werkplek en getrouwd is met iemand die gedekt is, wordt de aftrek afgebouwd als het inkomen van het paar tussen $ 189,000 en $ 199,000 ligt, een stijging van $ 186,000 en $ 196,000.
  • Voor een gehuwde persoon die een afzonderlijke aangifte indient en wordt gedekt door een pensioenplan op de werkplek, is het uitfaseringsbereik niet onderworpen aan een jaarlijkse aanpassing van de kosten van levensonderhoud en blijft $ 0 tot $ 10,000.

De inkomensgrens voor belastingplichtigen die bijdragen aan een Roth IRA is gestegen van $118,000 tot $133,000 voor alleenstaanden en hoofden van huishoudens naar $120,000 tot $135,000. Voor gehuwde stellen die gezamenlijk aangifte doen, is de inkomensgrens gestegen van $186,000 tot $196,000 naar $189,000 tot $199,000. De inkomensgrens voor een gehuwd individu dat een aparte aangifte doet en bijdraagt ​​aan een Roth IRA is niet onderhevig aan een jaarlijkse indexering en blijft $0 tot $10,000.

De inkomensgrens voor de spaarkorting (ook wel bekend als de korting op pensioenbijdragen) voor werknemers met een laag tot gemiddeld inkomen is $ 63,000 voor gehuwde stellen die gezamenlijk aangifte doen, een stijging ten opzichte van $ 62,000; $ 47,250 voor gezinshoofden, een stijging ten opzichte van $ 46,500; en $ 31,500 voor alleenstaanden en gehuwden die apart aangifte doen, een stijging ten opzichte van $ 31,000.

Hoogtepunten van beperkingen die vanaf 2017 ongewijzigd blijven

  • De limiet op jaarlijkse bijdragen aan een IRA blijft ongewijzigd op $ 5,500. De extra limiet voor inhaalbijdragen voor personen van 50 jaar en ouder is niet onderworpen aan een jaarlijkse aanpassing van de kosten van levensonderhoud en blijft $ 1,000.
  • De limiet voor inhaalbijdragen voor werknemers van 50 jaar en ouder die deelnemen aan 401(k), 403(b), de meeste 457-plannen en het Thrift Savings Plan van de federale overheid blijft ongewijzigd op $ 6,000.

Gedetailleerde beschrijving van aangepaste en ongewijzigde beperkingen

Sectie 415 van de Internal Revenue Code (Code) voorziet in dollarbeperkingen op uitkeringen en bijdragen in het kader van gekwalificeerde pensioenregelingen. Sectie 415 (d) vereist dat de minister van Financiën deze limieten jaarlijks aanpast voor stijgingen van de kosten van levensonderhoud. Andere beperkingen die van toepassing zijn op uitgestelde beloningsplannen worden ook beïnvloed door deze aanpassingen op grond van artikel 415. Op grond van artikel 415(d) moeten de aanpassingen worden gemaakt volgens aanpassingsprocedures die vergelijkbaar zijn met die welke worden gebruikt om vergoedingen aan te passen krachtens artikel 215(i)(2) (A) van de Wet op de sociale zekerheid.

Met ingang van 1 januari 2018 wordt de beperking van de jaarlijkse vergoeding onder een toegezegd-pensioenregeling op grond van artikel 415(b)(1)(A) verhoogd van $ 215,000 naar $ 220,000. Voor een deelnemer die vóór 1 januari 2018 uit dienst is getreden, wordt de beperking voor toegezegd-pensioenregelingen op grond van artikel 415(b)(1)(B) berekend door de vergoedingsbeperking van de deelnemer, zoals aangepast tot en met 2017, te vermenigvuldigen met 1.0197.

De beperking voor toegezegde-bijdrageregelingen onder Sectie 415(c)(1)(A) wordt in 2018 verhoogd van $ 54,000 naar $ 55,000.

De Code bepaalt dat verschillende andere dollarbedragen tegelijkertijd en op dezelfde manier moeten worden aangepast als de dollarbeperking van artikel 415(b)(1)(A). Na rekening te hebben gehouden met de geldende afrondingsregels zijn de bedragen voor 2018 als volgt:

De beperking op grond van Sectie 402(g)(1) op de uitsluiting van uitstel van keuze voor keuzevakken beschreven in Sectie 402(g)(3) wordt verhoogd van $ 18,000 naar $ 18,500.

De jaarlijkse vergoedingslimiet onder Secties 401(a)(17), 404(l), 408(k)(3)(C) en 408(k)(6)(D)(ii) wordt verhoogd van $ 270,000 naar $ 275,000 .

De dollarbeperking onder Sectie 416(i)(1)(A)(i) met betrekking tot de definitie van sleutelmedewerker in een topzwaar plan blijft ongewijzigd op $ 175,000.

Het bedrag in dollars onder Sectie 409(o)(1)(C)(ii) voor het bepalen van het maximale rekeningsaldo in een aandelenplan voor werknemers dat onderhevig is aan een distributieperiode van vijf jaar, wordt verhoogd van $ 1,080,000 naar $ 1,105,000, terwijl het dollarbedrag dat wordt gebruikt om bepalen of de verlenging van de distributieperiode van vijf jaar wordt verhoogd van $ 215,000 naar $ 220,000.

De beperking die wordt gebruikt in de definitie van hoogbetaalde werknemer op grond van artikel 414(q)(1)(B) blijft ongewijzigd op $ 120,000.

De dollarbeperking onder Sectie 414(v)(2)(B)(i) voor inhaalbijdragen aan een van toepassing zijnde werkgeversregeling anders dan een regeling beschreven in Sectie 401(k)(11) of Sectie 408(p) voor individuen van 50 jaar of ouder blijft ongewijzigd op $ 6,000. De dollarbeperking onder Sectie 414(v)(2)(B)(ii) voor inhaalbijdragen aan een toepasselijk werkgeversplan beschreven in Sectie 401(k)(11) of Sectie 408(p) voor personen van 50 jaar of ouder blijft onveranderd op $ 3,000.

De jaarlijkse vergoedingsbeperking op grond van artikel 401(a)(17) voor in aanmerking komende deelnemers aan bepaalde overheidsplannen die, volgens het plan zoals dat van kracht was op 1 juli 1993, aanpassingen van de kosten van levensonderhoud toestonden aan de vergoedingsbeperking onder het plan onder artikel 401( a)(17) waarmee rekening moet worden gehouden, wordt verhoogd van $ 400,000 naar $ 405,000.

Het compensatiebedrag onder Sectie 408 (k) (2) (C) met betrekking tot vereenvoudigde werknemerspensioenen (SEP's) blijft ongewijzigd op $ 600.

De beperking onder Sectie 408(p)(2)(E) met betrekking tot EENVOUDIGE pensioenrekeningen blijft ongewijzigd op $ 12,500.

De beperking van uitstel krachtens artikel 457(e)(15) met betrekking tot uitgestelde compensatieplannen van staats- en lokale overheden en belastingvrije organisaties wordt verhoogd van $ 18,000 naar $ 18,500.

De beperking onder Sectie 664(g)(7) met betrekking tot de gekwalificeerde gratis overdracht van gekwalificeerde werkgeverseffecten naar een aandelenplan voor werknemers wordt verhoogd van $ 45,000 naar $ 50,000.

Het compensatiebedrag onder Sectie 1.61 21(f)(5)(i) van de Income Tax Regulations met betrekking tot de definitie van "controlewerknemer" voor de waardering van extralegale voordelen wordt verhoogd van $ 105,000 naar $ 110,000. Het vergoedingsbedrag op grond van artikel 1.61 21(f)(5)(iii) wordt verhoogd van $215,000 naar $220,000.

De dollarbeperking op betaalde premies met betrekking tot een kwalificerend lijfrentecontract met een lang leven volgens sectie 1.401(a)(9)-6, A-17(b)(2)(i) van de Income Tax Regulations wordt verhoogd van $125,000 naar $130,000.

De Code bepaalt dat de drempel van $ 1,000,000,000 die wordt gebruikt om te bepalen of een collectieve regeling van meerdere werkgevers een systeemrelevante regeling is op grond van artikel 432(e)(9)(H)(v)(III)(aa) wordt aangepast met behulp van de aanpassing aan de kosten van levensonderhoud voorzien onder Sectie 432(e)(9)(H)(v)(III)(bb). Na rekening te hebben gehouden met de toepasselijke afrondingsregel, wordt de drempel die wordt gebruikt om te bepalen of een collectieve regeling van meerdere werkgevers een systeemrelevante regeling is op grond van artikel 432(e)(9)(H)(v)(III)(aa) voor 2018 verhoogd van $ 1,012,000,000 tot $ 1,087,000,000.

De Code bepaalt ook dat een aantal pensioengerelateerde bedragen moeten worden aangepast met behulp van de aanpassing van de kosten van levensonderhoud op grond van artikel 1(f)(3). Na rekening te hebben gehouden met de geldende afrondingsregels zijn de bedragen voor 2018 als volgt:

De aangepaste bruto-inkomensbeperking op grond van artikel 25B(b)(1)(A) voor het bepalen van het premiekrediet voor pensioensparen voor gehuwde belastingbetalers die een gezamenlijke aangifte indienen, wordt verhoogd van $ 37,000 naar $ 38,000; de beperking onder Sectie 25B(b)(1)(B) wordt verhoogd van $40,000 naar $41,000; en de beperking onder Secties 25B(b)(1)(C) en 25B(b)(1)(D) wordt verhoogd van $62,000 naar $63,000.

De aangepaste bruto-inkomensbeperking op grond van artikel 25B(b)(1)(A) voor het bepalen van het pensioenspaarkrediet voor belastingbetalers die zich als gezinshoofd aanmelden, wordt verhoogd van $ 27,750 naar $ 28,500; de beperking onder Sectie 25B(b)(1)(B) wordt verhoogd van $30,000 naar $30,750; en de beperking onder Secties 25B(b)(1)(C) en 25B(b)(1)(D) wordt verhoogd van $46,500 naar $47,250.

De aangepaste bruto-inkomensbeperking op grond van artikel 25B(b)(1)(A) voor het bepalen van het pensioenpremiekrediet voor alle andere belastingbetalers wordt verhoogd van $ 18,500 naar $ 19,000; de beperking onder Sectie 25B(b)(1)(B) wordt verhoogd van $20,000 naar $20,500; en de beperking onder Secties 25B(b)(1)(C) en 25B(b)(1)(D) wordt verhoogd van $31,000 naar $31,500.

Het aftrekbare bedrag onder Sectie 219 (b) (5) (A) voor een persoon die gekwalificeerde pensioenbijdragen doet, blijft ongewijzigd op $ 5,500.

Het toepasselijke dollarbedrag onder Sectie 219 (g) (3) (B) (i) voor het bepalen van het aftrekbare bedrag van een IRA-bijdrage voor belastingbetalers die actieve deelnemers zijn die een gezamenlijke aangifte indienen of als een in aanmerking komende weduwe(re) verhoogd van $ 99,000 tot $ 101,000. Het toepasselijke dollarbedrag onder Sectie 219(g)(3)(B)(ii) voor alle andere belastingbetalers die actieve deelnemers zijn (behalve gehuwde belastingbetalers die afzonderlijke aangiften indienen) steeg van $62,000 naar $63,000. Als een persoon of de echtgeno(o)t(e) van de persoon een actieve deelnemer is, is het toepasselijke dollarbedrag onder Sectie 219(g)(3)(B)(iii) voor een gehuwde persoon die een afzonderlijke aangifte indient niet onderworpen aan jaarlijkse kosten van levensonderhoud aanpassing en blijft $ 0. Het toepasselijke dollarbedrag onder Sectie 219(g)(7)(A) voor een belastingplichtige die geen actieve deelnemer is maar wiens echtgenoot een actieve deelnemer is, wordt verhoogd van $ 186,000 naar $ 189,000.

De aangepaste bruto-inkomensbeperking op grond van artikel 408A (c) (3) (B) (ii) (I) voor het bepalen van de maximale Roth IRA-bijdrage voor gehuwde belastingbetalers die een gezamenlijke aangifte indienen of voor belastingbetalers die als kwalificerende weduwe(re) indienen, wordt verhoogd van $ 186,000 tot $ 189,000. De aangepaste bruto-inkomensbeperking onder Sectie 408A(c)(3)(B)(ii)(II) voor alle andere belastingbetalers (behalve gehuwde belastingbetalers die afzonderlijke aangiften indienen) wordt verhoogd van $ 118,000 naar $ 120,000. Het toepasselijke dollarbedrag onder Sectie 408A(c)(3)(B)(ii)(III) voor een gehuwde persoon die een afzonderlijke aangifte indient, is niet onderworpen aan een jaarlijkse aanpassing van de kosten van levensonderhoud en blijft $0.

Bent u een Amerikaanse expat en zoekt u fiscaal advies over pensioenregelingen? Protax Consulting biedt deskundige fiscale boekhoud- en adviesdiensten, gespecialiseerd in individuele Amerikaanse expats en buitenlandse staatsburgers die in de VS wonen. Neem contact met ons op voor een consult!

Elk jaar helpen we honderden expats en vermogende particulieren bij het navigeren door complexe belastingkwesties. We helpen u ook graag.
Categorieën
Verken Categorieën